Wednesday, May 8, 2013

Tasche für Nähzubehör / Sewing Stuff Bag

Fliegen eure Nähutensilien auch quer durch die Gegend? Es ist ganz klar Zeit einen sicheren Platz für alle Nähsachen zu finden (vor allem mit einem neugierigen Kleinkind im Haus)!

Do you also have troubles keeping all your essential sewing items at one place where they are securely kept (especially with a nosy toddler around) but handy at the same time?


Ich wollte eine kleine Tasche für all diese Scheren, Messer, Nadeln etc nähen.
Dafür habe ich zwei farblich passende Stoffe benutzt.

Well, I had that problem, so I've sewn myself a little bag to keep all those shears, cutters, point turners and needles in place.
I used two coordinated fabrics.


Ich habe ausgemessen, wie viele kleine Taschen ich insgesamt brauchte...

Then I measured how many little pockets I would need...


...und dann alles zusammen genäht. Ich habe auch noch etwas Baumwollevlies eingearbeitet, um die Tasche weicher zu machen.

...then I've sewn everything together. I added some cotton batting to make the bag extra soft.


Das Beste ist, die Tasche kann zusammen gerollt werden und wird mit zwei Bändern sicher zusammen gehalten. Jetzt ist alles sicher verstaut und sieht zudem auch noch gut aus ;-)

The best thing is, you can roll the bag together and keep it safe by securing the bag with some added straps. Now everything is were i need it and it looks stylish, too ;-)

No comments:

Post a Comment

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...